tiistai 28. elokuuta 2012

Syke nousee taidemuseossa




Rovaniemen taidemuseossa saa hien pintaan, kun teoksiin tutustumisen lomassa käy pelaamassa interaktiivista ArtUs-peliä. Leikkivälinevalmistaja Lappsetin kehittämän SmartUs-pelin kuvataide- ja musiikkiversio on suunniteltu tähän taiteiden talo Korundissa sijaitsevaan taidemuseoon. 

Näyttöruudun yhdeksää neliötä vastaa lattiassa oleva 3 x 3 ruudun ruudukko. Lattian ruudulle hyppäämällä tai astumalla pelaaja valitsee kyseisen ruudun näytöltä. Pelivaihtoehtoja on yhdeksän. Voit muun muassa sekoittaa värejä tai tunnistaa sinfoniaorkesterin soittimia. Keräämällä korkean pistemäärän rumpujensoittopelissä syke nousee varmasti.

ArtUs-peli sijaitsee entisen lipunmyynnin kohdalla. Nykyään paikkaan pääsee kulkemalla alakerran näyttelysalien läpi. Peli on ennen taidekasvatustilaa yläkertaan johtavien portaiden luona.

Osa peleistä on vaikeita, ja niihin on luvassa kuulemma vielä pieniä muutoksia.




Töpselipiilo


Kun taidemuseovierailu työpajoineen on päättynyt, ope jää pelaamaan - ihan hetkeksi.

(kuvat kännykameralla)

2 kommenttia:

Aarnilintu kirjoitti...

Tuolle Lappsetin alustalle on ilmeisesti olemassa lähes rajattomasti erilaisia pelejä. Meillä on samainen alusta töissä, mutta sisältö ei ole ihan noin taiteellinen, ennemminkin numeerinen. Hiki tulee kyllä siinäkin:)

Hääräämön Laura kirjoitti...

Museollakin oli aluksi numeropelejä, ennen kuin suunnittelivat ja toteuttivat taidepelit.